چندی قبل سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حماس یک اندیشه است و از بین نمی رود، گاف عجیبی داد که منجر به عصبانیت نتانیاهو شد.

گاف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چه بود؟ / سردرگمی اشغالگران برای موافقت یا مخالفت با آتش بس

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ارتش اشغالگران در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون صهیونیستی گفته بود: «سخن گفتن از نابودی حماس، فریبکاری است...حماس یک اندیشه است و نمی‌توان آن را نابود کرد» و این موضوع باعث عصبانیت شدید نخست وزیر این رژیم شد.

او برای سومین بار است که مورد انتقاد مقامات امنیتی و سیاسی کابینه جنگ به ریاست نتانیاهو قرار می‌ گیرد.

این در حالی است که اظهارات گالانت حاکی از تشدید اختلافات بین اسخنگوی ارتش این رژیم و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است زیرا نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد که با آتش بس پایدار و توقف کامل جنگ موافقت نخواهد کرد.

اما از سوی دیگر به نظر می رسد از یک سو نخست وزیر رژیم اشغالگر مخالف آتش بس در غزه است و از سوی دیگر «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و «رونن بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) روز دوشنبه به مصر سفر و در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و تل آویو برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران، با مقامات مصری دیدار کردند.

این در حالی است که امروز خبر رسید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک عقب‌ نشینی از مواضع گذشته خود و برخلاف مواضع نخست‌ وزیر این رژیم، از لزوم استفاده از فرصت مهیا شده برای بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین سخن گفته است.

آن طور که پایگاه خبری «ایزرائیل نیوز» گزارش داده، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با خانواده های اسرای صهیونیست، در واکنش به مذاکرات اخیر با مقاومت فلسطین برای دستیابی به توافق جهت برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران گفت: ما نباید فرصت توافق را از دست بدهیم.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از شرکت کنندگان در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین این رژیم و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران اعلام کرد: نتانیاهو به گونه ای رفتار می کند که گویی خواهان قرارداد (مبادله اسیران) نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.